maandag 13 februari 2017

Hoe ik het studentenleven ervaar na een half jaar

De laatste keer dat ik jullie liet weten hoe ik het studentenleven ervaar is alweer vier maanden geleden. Het leek mij een leuk idee om jullie op de hoogte te houden van mijn studentenleven! Ondertussen zit ik alweer zes maanden op kamers in Amsterdam en zijn wel alweer op de helft van het collegejaar. Mijn studie bevalt mij nog steeds heel erg goed. Voor mijn laatste tentamen haalde ik een 7,8, dat had ik echt nooit verwacht! De overstap van Mbo naar Hbo is zwaar en moeilijk. Ik studeer best veel, waardoor de tentamens en opdrachten uiteindelijk wel te doen zijn voor mij. Tot nu toe heb ik nog al mijn studiepunten binnen kunnen slepen, yay! Mijn studentenkamer vind ik niet top, het is op zich wel groot genoeg (10 m2) maar er is zo weinig daglicht. Ik heb maar een klein raampje en ik mis het enorm om geen groot raam te hebben waar veel daglicht doorkomt. Eind maart gaat mijn huisgenootje weg en neem ik haar kamer over. Zij heeft een groot raam en veel daglicht. In de tussentijd hebben we een nieuw huisgenootje uitgekozen voor mijn kamer. Verder ben ik nog steeds erg tevreden over de rest en de locatie van ons huisje! Ik heb het nog steeds erg naar mijn zin in Amsterdam en ik geniet volop van deze mooie tijd. Oh! Fun fact, ik ben in dit half jaar nog steeds elk weekend naar huis gekomen! :) Ik heb een collage gemaakt van de afgelopen vier maanden in Amsterdam. Hoe gaat het met jullie?


SHARE:

4 opmerkingen

  1. Super leuk om te lezen! Fijn he als je elk weekend nog lekker naar huis bent gegaan. Ik vind van wel

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk dat je het zo naar je zin hebt! Ik had/heb precies hetzelfde probleem met mijn studentenkamer. 10m2 is in principe groot genoeg maar ik heb ook heel weinig daglicht. Ik heb ondertussen een nieuwe kamer gevonden met een groot raam en daar ben ik ook zo blij mee!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk om te lezen! Ik studeer zelf in Utrecht en ik heb helaas nog geen kamer, ik ben wel hard op zoek. Ik vind dat het zo verschilt per kamer hoe groot hij lijkt en hoeveel m2 hij heeft. Een goede vriendin heeft bijvoorbeeld een kamer van 8m2 maar daar past alsnog een tweepersoonsbed, kast en tafeltje in. Terwijl ik ook grotere kamers heb gezien waar bijna niets inpast.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heel leuk om te lezen hoe je het ervaart :) de foto's zijn ook leuk! Lijkt me zo gaaf om te wonen in een grote stad. Fijn dat je binnenkort de kamer van je huisgenootje overneemt!

    BeantwoordenVerwijderen

Dankjewel voor je reactie, made my day!

BLOGGER TEMPLATE MADE BY pipdig