zondag 7 februari 2016

Een halve dag in Dubai

Op de terugreis van Thailand naar Amsterdam hadden wij een tussenstop met het vliegtuig in Dubai, mijn moeder kwam met het idee om daar een nacht in een hotel te verblijven en een halve dag in de stad te blijven en om dán pas terug te vliegen naar Amsterdam. Beter konden wij deze mooie reis niet eindigen, dus wij boekten een hotel in Dubai. Toen we aankwamen was het al nacht en zijn we gaan slapen. Onze wekker stond op 6:00 's ochtends, omdat we maar een paar uurtjes te tijd hadden om de stad te ontdekken. Om 8:00 stonden we midden in de stad, voor het allerhoogste gebouw van de wereld: de Burj Khalifa. Natuurlijk moest ik hier 100 foto's van maken, omdat dit gebouw bijna niet op een foto past. We zochten wat plaatsjes waar je de Burj Khalifa goed op de foto kon zetten, en gingen daarna naar de Dubai Mall. Deze Mall is echt onwijs groot (en bizar). Er staat een heel groot aquarium met veel vissen, haaien etc., er is een schaatsbaan, een winkel hal met schattige parapluutjes in de lucht en er zijn ontelbare winkels. Deze stad is echt onwerkelijk en bizar. Wij waren die ochtend volgens mij de allereerste toeristen in de stad, want er was nog helemaal niemand. Alleen een hoop schoonmakers om de stad netjes te houden. Ze waren zelfs ergens de straat aan het dweilen (!!). Ik verwacht dat deze stad alleen maar groter en groter wordt, ze zijn echt overal gebouwen aan het bijbouwen. Ik heb natuurlijk maar heel weinig gezien van de stad, maar het is het echt waard om hier een midweekje naartoe te gaan! Je kunt hier zoveel zien en doen, ik vond deze paar uurtjes al geweldig! Zijn jullie ooit in Dubai geweest? Wat vinden jullie van de foto's die ik maakte in Dubai?





SHARE:

11 opmerkingen

  1. toch leuk dat je daar dan toch bent geweest!
    De foto's met de paraplu's zijn echt enorm gaaf. wat een prachtige kleuren

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wauw super mooie foto's! Ik wil ook graag naar Dubai gaan!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een prachtige foto's!, Dubai staat zeker nog op mijn lijstje om heen te gaan.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wauw echt enorm gave foto's! Ik wil zo graag een keer naar Dubai; het is echt een one of a kind stad volgens mij

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wauw prachtige foto's, echt onwijs mooi! Toevallig droomde ik er gisteren nog van om als ik ooit op stage ga, Dubai als tussenstop te kiezen. Nu kan ik weer dromen haha! Volgens mij heb je echt een super reis gehad. I feel jealous!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ah dankjewel, ja wauw het is het echt waard om hier heen te gaan!

      Verwijderen
  6. Ik word hier zooo jaloers van haha. Suuuper gaaf!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een prachtige stad! Ik wil er ook graag eens naartoe. Mooie foto's ook x

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een mooie foto's! Dubai zou ik ook wel eens willen zien in het echt.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wauw! Wat een mooie foto's heb je gemaakt. Lijkt me super om hier te zijn geweest, ook al was het maar zo kort.

    BeantwoordenVerwijderen

Dankjewel voor je reactie, made my day!

BLOGGER TEMPLATE MADE BY pipdig