donderdag 23 februari 2017

Weekend Maastricht: hotspots + budget tips

Zoals jullie in mijn vorige artikel konden lezen ben ik een weekendje weggeweest. Via een kruidvat actie van een tijd geleden kon je voor tien euro een hotelovernachting boeken bij Fletcher hotels. Echt een hele fijne budget deal. Mijn vriend en ik kozen een hotel vlakbij Maastricht, omdat we allebei graag een keertje Maastricht wilden verkennen. Omdat we allebei 'arme studenten' zijn, kozen we voor een budget weekendje weg. We hebben heel goedkoop overnacht en goedkoop en heel lekker gegeten. Het leek mij een leuk idee om de hotspots die ik bezocht heb en budget tips te delen met jullie!



1. Wafels
In Maastricht kun je bijna op elke hoek van de winkelstraten een heerlijke wafel kopen. Dit moesten wij natuurlijk proberen, ze waren heerlijk!

2. Dille & Kamille
Ik was nog nooit bij de Dille & Kamille geweest. Het is een super leuke en mooie winkel waar je echt zoveel kunt vinden voor in je huisje. Mijn zus gaat op zichzelf wonen, dus ik zocht hier wat leuks uit voor haar. Zo leuk! Van deze winkel word je echt hebberig.


3. Dadawan
De eerste avond dineerden we bij het grote restaurant Dadawan vlakbij het Centraal Station van Maastricht. Het lijkt een beetje op de Wagamama in Amsterdam. Een beetje oosters/Japans met rijst etc. Heel erg lekker! Ik bestelde een bowl met rijst, groenten en garnalen. Volgens mij betaalde je hier tien of elf euro voor, zo goedkoop en zó lekker!


4. Coffeelovers Dominicanen
Voordat we naar Maastricht gingen, deed ik wat research op internet over hotspots. De coffeelovers, een geweldig koffietentje in de Dominicanenkerk werd overal aangereden. Vooral als je fan bent van koffie en van boeken. Ze hebben in deze kerk een mega boekhandel. Ik wilde graag een nieuw leesboek uitkiezen, ik kon echt niet kiezen. Er waren zoveel leuke boeken die nog op mijn verlanglijstje staan. Ik nam 'Het Rosie Project' van Graeme Simsion mee. Ooh, en de koffie was trouwens ook heerlijk. Deze plek heeft mij zo vrolijk gemaakt!


5. La Cubanita
Op zondagavond reserveerden wij bij tapasrestaurant La Cubanita om onbeperkt tapas te eten voor €17,50. Natuurlijk zit dit restaurant niet alleen in Maastricht, maar mocht je in Maastricht zijn en budget en lekker wilt eten raad ik je dit zeker aan!


Zijn jullie ooit in Maastricht geweest?
SHARE:

7 opmerkingen

  1. Wat leuk om jullie hotspots te zien die jullie bezocht hebben in Maastricht. Maastricht vind ik echt een mooie stad en zou graag nog eens terug willen met mijn vriend. Wij hadden die dag vooral de Jamin en de Lush leeg gekocht, haha. En natuurlijk op de Kerstmarkt gekeken wat ook echt een aanrader is.
    liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een toffe foto's! Ik ben geloof ik een keer in Maastricht geweest, erg leuk voor een dagje weg!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuke post! Het is echt lang geleden dat ik in Maastricht ben geweest... zeker weer eens een bezoekje waard! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuk om jouw hotspots te zien! Er zit zowel in Utrecht als in Zwolle een Dille&Kamille dus daar kom ik erg vaak, het is zo'n leuke winkel. Het eten bij Dadawan ziet er heerlijk uit, die onthou ik voor als ik weer een keer naar Maastricht ga!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een fantastische reis!! De boekenwinkel lijkt me wel amazing!!!

    Gemma
    Faded Windmills

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Super toffe adresjes! Maastricht is mijn favoriete stad en omdat ik er zondag heenga, kwam dit artikel goed van pas! Ik wist helemaal niet dat er een Dille & Kamille zat, dus ga er zeker een kijkje nemen :)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Maastricht lijkt me wel een leuke stad. Als Belg is het misschien een leuk idee voor een weekendje weg!

    BeantwoordenVerwijderen

Dankjewel voor je reactie, made my day!

BLOGGER TEMPLATE MADE BY pipdig